Utnapištimu (V Svetemu pismu Stare zaveze, Noe), praočetu Gilgameša, in njegovi ženi so bogovi izjemoma podarili nesmrtnost. V epu Gilgameš je zapisano, da ga je po potopu blagoslovil bog modrosti Ea s besedami: »Do sedaj je bil Utnapištim smrten človek,/zdaj naj bo s svojo ženo nam enak/in naj stanuje daleč na morju,/tam, na ustju rek.« (Gilgameš, 11. Plošča)
Gilgameš išče večno življenje. Utnapištim mu pravi: »Gilgameš, dolgo si hodil,/veliko si utrpel/in vložil veliko truda./Kaj da ti dam, da srečno prideš v domovino?/Hočem ti zaupati eno skrivnost,/hočem ti povedati o čarovni travi./Trava je podobna trnu,/in raste globoko v morju,/trn je kot bodica od ježa,/cveti v daljnem sladkovodnem morju./Ko travo dobiš v roke/in ješ od nje,/boš našel večno mladost in večno življenje.« (Gilgameš, 11. Plošča)
Po judovskem verovanju so ljudje smrtni brez izjeme, pa tudi Noe, čeprav je živel 950 let, 600 let pred vesoljnim potopom in še 350 let po potopu, potem pa je vendarle umrl (1 Mz 9, 29).
GOSPOD je rekel: »Moj dih ne bo ostal v človeku za vedno, ker je meso. Njegovih dni bo sto dvajset let.« (1Mz 6,3).
Toda za smrt smo drugače vedno dovolj stari (Heidegger)!
Ko Alah pravi: »O Jezus, Marijin sin, spomni se moje usluge proti tebi in tvoji materi: ko sem te s Gabrielom opomogel, tako da si se z ljudmi, v zibelki in kot zrel človek, pogovarjal; in ko sem te pismenosti in modrosti, in Tori in Novi zavezi poučil; in ko si z Mojo voljo iz blata nekaj podobnega ptici naredil in vanjo vdahnil, in ko je ona z Mojo voljo postala ptica; in ko si z Mojo voljo slepega od rojstva in gobavca pozdravil; in ko si z Mojo voljo oživil mrtve; in ko sem od tebe odvrnil sinove Izraelove, ko si jim prinesel jasne dokaze, in so tisti izmed njih, ki niso verjeli - zavpili: ‘To ni nič drugega kot le prava čarovnija!’« (Koran)
Večno življenje je predmet »trgovine« med tistimi cerkvami, ki ga drago »prodajajo«, in ljudmi, ki so ga pripravljeni »kupiti« ne oziraje se na ceno! Obljuba večnega življenja in raja lahko deluje tudi kot neodvrnljiva spodbuda za samomorilski terorizem iz verskega fanatizma in drugih fundamentalizmov!
Razkrivanje življenjskih skrivnostih po smrti neke osebe je fenomenološki dokaz, da ne verjamemo v večno življenje.
Zvezde so tudi smrtne! Po Sumercih prehaja Sonce skozi dvanajst znakov zodiaka, da bi doseglo nesmrtnost. Dvanajst delov na dvanajstih ploščah ima tudi ep o Gilgamešu. V sosedni galaksiji Mlečna pot je sedaj na vrsti smrt supernove Betelgeze, največje in najsijajnejše zvezde v sozvezdju Orion, ki se je od starosti napihnila in naj bi kmalu umrla v eksploziji. Življenje je tudi posledica takšne smrtne eksplozije umirajoče zvezde.
Svet in narava vključno s človekom se ne more pojasniti z enim samim načelom in eno samo teorijo. Svet našega Jaza je enotnost nasprotij telesa in duha, ne duše, saj je duša funkcija telesa. Na to lepo kaže izrek Mens sana in corpore sano! Corpus debile! Samozavedanje o povezanosti telesa in duše na očiten način spodbudi predvsem fizična bolečina! Duh (entelehija, energija, življenjska iskra, dih življenja ali élan vital) pa naj bi bil vzrok življenja iz cesarstva svobode. 7 Prah se vrne v zemljo, kakor je bil, duh pa se vrne k Bogu, ki ga je dal (Prd 12.7). Telo in duša sodita v svet narave in njenih zakonitosti, duh pa je onkraj narave in nuje!
O smrti lahko mislimo tudi pozitivno. Mors omnia solvit, smrt vse reši!